Lid worden Inloggen Voorlezen aanzetten

Kerstvakantie: jeugdactiviteiten in en met de bieb

wo 14 dec 2022

Wat gaan jullie doen in de kerstvakantie? In dit bericht vind je veel leuke activiteiten om samen met je kids te ondernemen. Kom luisteren naar mooie verhalen, ga knutselen, zoek een mooi boek uit en doe samen mee met de wonderlijke lichtjesroute in Nieuwegein.

Kom donderdag 29 december vanaf 15:00 uur naar het Voorleesfeestje in de bibliotheek. Zak lekker weg in een zitzak en luister naar een winters verhaal. Na het voorlezen gaan we onze eigen lichtjes maken. Neem je eigen lichtje mee naar huis en naar de lichtjeswandeling door Park Oudegein op woensdag 4 januari.

Op woensdag 4 januari start namelijk de lichtjesroute door Park Oudegein om 16:00 bij het bij het Natuurkwartier. Ga jij mee speuren in het donker? Lukt het je om alle nachtdieren te verzamelen? Na de route staat er bij het kampvuur een beker warme chocomelk voor je klaar en kan je luisteren naar een kampvuurmuzikant!

Op donderdag 5 januari is het van 15:00 – 16:00 uur tijd voor een winters voorleesfeestje op Buurtplein Batau. Luister samen naar het verhaal van Het sneeuwvlokje of duik in Het grote kerstverhalen boek. Na het lezen gaan wij aan de slag met een leuke knutselactiviteit!

Kom op 7 januari tussen 14:00 – 16:00 langs bij het Open Lab in de bibliotheek. Experimenteer met green-screen technieken en maak je eigen unieke green-screen foto of video. Vlieg jij straks door de ruimte of ga je terug in de tijd en knuffel je met dinosaurussen? Of ga je liever aan de slag met stop-motion en maak je je eigen minifilm?

Veel plezier!